Monday, January 13, 2014

Uden farve.

Uden farve.

Udenfor Farve.


Vi er ikke blandt dem, der lukkes, og pludselig fordømmer, som ude af al god smag, den hævdvundne hvidt hus med sine grønne blinds, ofte så smagfuldt skinnende ud under skyggen af ​​sommer træer, ligesom man ikke stædigt overholde den, undtagen når at holde derimod eller på anden måde, med alt omkring det. For et århundrede fortid hvid har været den ledende farve vore træhuse, og ofte så af mursten dem, i USA. Denne farve er formodes at være stærkt og holdbart, er sammensat primært af blyhvidt, og som det afspejlede solens stråler stedet for at absorbere dem, da nogle af de mørkere farver gør, blev det således betragtes som en bedre preserver af vejret -boarding fra revner, som brændende varme fra solen er apt til at gøre på det, end de mørkere farver. White dermed har altid været betragtet indtil inden for et par år tidligere, som en passende og smagfuld farve til boliger, både i by og på land. En ny skole smag i farver er steget, men inden for et par år tidligere, blandt os, omkring samme tid også, at den seneste honningkager og perlebroderi stil land bygning blev indført. Og disse var begge, da alle nye ting er tilbøjelige til at være, transporteres til ekstremer. I stedet for at nedtone blænding af hvide ind i nogle rolige, neutral nuance, som et strå farve, en kedelig forskellige nuancer - altid en behagelig og passende farve til en bolig, især når døre og vinduer tarme er klædt med en dybere eller lysere nuance, som disse nuancer dominerer i hoveddelen af huset, eller en naturlig og blødt træ farve, som også kan være af forskellige nuancer, eller endda den varme rødbrun nuance nogle af vores rige sten - ganske passende, også som anvendes på træ eller mursten - mode skal følges uden hverken rim eller årsag, og hundreder af vore ellers temmelig og imponerende landsteder blevet smurte over med den mest beskidte, mørkeste pigment tænkelige, hvilket gør hver beboelse, som den rørte ligner mere en begravelse vedhæng end en munter, liv-nyder hjem. Vi oprigtigt sige, at vi ikke har nogen form for hengivenhed for sådanne sodede Klatmaleri. Den måde, som dikterer dem er en barbarisk, falsk, og vilkårlig måde; ugyldige af alle naturlige smag i starten, og en, der har en munter, livs-elskende ånd om ham, har sådanne farver ikke mere fitness på hans bolig eller ud -bygninger, end en grav ville have i sin græsplæne eller gården var.



Source: Rural Architecture. Farm Houses.

No comments:

Post a Comment